Versnapering voor Sint en Piet

U mag ons altijd vragen of wij iets willen drinken. Het zal niet vaak voorkomen dat Sinterklaas iets drinkt tijdens de bezoeken, anders zit hij meer op het toilet dan bij de kinderen. Wat wij nooit zullen aannemen is alcohol, dat hoeft u ons dus ook niet te vragen.

Stoel versieren

Het is altijd gezellig dat de stoel voor Sinterklaas versierd is. Maar gebruik alstublieft geen crepepapier! Als crepepapier nl. vochtig wordt geeft het af en dan is de kans aanwezig dat de mantel onherstelbaar beschadigd. Is de stoel per ongeluk toch met crepepapier versierd, dan gaat sinterklaas met veel plezier op een andere stoel zitten om te genieten van de mooie versiering. Natuurlijk kunt u de stoel wel versieren met ballonen of vlaggetjes.

Snoepgoed

• Wat is een Piet zonder strooigoed, dus dat nemen wij mee.
  • Het kan zijn dat er niet gestrooid mag worden, omdat er bijvoorbeeld kinderen zijn met een allergie of de kinderen in het strooigoed kunnen stikken. Meldt dit van tevoren zodat wij daar rekening mee kunnen houden.

Opvoedkundige zaken

• De sint houdt zich niet bezig met opvoedkundige zaken, dit moet door de ouders zelf gedaan worden;
  • Geef positieve informatie over het kind om van de Sint geen boeman te maken.

Als wij alvast cadeaus geven

• Zorg dat de cadeaus voor de kinderen in een herkenbare aparte zak zitten.
  • De cadeaus allen van ongeveer gelijke waarde zijn.
  • Zorg dat de naam van het kind duidelijk op het cadeautje staat.
  • Als u weet wat er in het pakje zit houdt het dan voor u, want hoe kan u dat nou weten?
  • Zorg dat de cadeaus compleet zijn (bv. als er batterijen bij horen dat die ook aanwezig zijn).

Bedrijfsbezoek

• Bij een bedrijfsbezoek of instelling waar grotere groepen zijn, is het van essentieel belang dat zowel Sinterklaas als Zwartepiet goed verstaanbaar zijn. Als er geen goede geluidsinstallatie aanwezig is, zou dat afbreuk doen aan de kwaliteit van ons bezoek. En dat wilt u toch niet?? Mocht er dus geen goede installatie aanwezig zijn, neemt geluidspiet, tegen een geringe vergoeding, onze eigen installatie mee. Op deze manier bent u verzekerd dat Sinterklaas en Zwartepiet goed verstaanbaar zijn.......