Na jaren lange ervaring op te hebben gedaan onder een andere vlag, werd het in 2009 tijd om ons nu echt eens volledig te concentreren op het feest der feesten. Vanuit de passie voor de mooiste traditie van Nederland, het Sinterklaasfeest. De opbrengsten worden weer geinvesteerd in de stichting en hiermee kunnen we onze kwaliteit, waar de stichting voorstaat, waarborgen. Wij steken hier veel tijd en aandacht in zodat wij goed verzorgd ten tonele verschijnen. Hiermee proberen wij een cultureel- goed in stand te houden. Mensen die vol overgave en passie het grootste kinderfeest gestalte willen geven. Het is voor ons een eer om aanwezig te mogen zijn bij die blije momenten van heel veel kinderen (en ook veel ouderen) en daar ook een rol in mogen te vervullen.

In 2009 zijn we met 5 enthousiastelingen van start gegaan. Er was veel werk aan de winkel. Het hele jaar door stond in het teken van Sinterklaas. Vergaderen, cursussen volgen, contacten leggen in de Sinterklaas wereld, in de keuken kijken bij andere organisaties. Langzaam maar zeker kregen we zicht waar we stonden. Door alle contacten in het land kregen wij het besef dat we op de goede weg zaten. Gedreven door passie. Het oprichten van de stichting heeft ons veel voorbereiding gekost. Maar na een kraamperiode van een kleine 2 jaar, is Stichting Pepernoot in november 2010 op de wereld gezet. We zijn dan ook blij dat Sinterklaas tijd heeft kunnen vrij maken om bij de oprichting aanwezig te zijn en de oprichtingsakte mede te ondertekenen.